Dags att ta nya tag...

"Ingenting kan förändras utan vilja och handling"

Det är dags nu att börja ta tag i saker och ting. Det första jag har lovat mig själv är att börja ta hand om mig själv och min kropp. Jag mår inte bra när jag ser mig själv i spegeln och jag mår inte bra när jag tänker på hur jag lever. Jag av NÅN vet hur man skall äta och träna, visst är det ironiskt egentligen? Jag är smått av en expert på det här med kost och näringslära men ändå så beter jag mig precis tvärtom...why?
Kroppen är det viktigaste vi har att arbeta med, det är den som skall bära oss genom hela livet! Så varför misshandla den så brutalt med mat och onyttigheter som gör att man mår dåligt?
En stunds, kanske någon sekunds njutning för något som kan ta flera veckor kanske månader att sedan bli av med?
För min del är det så oftast ialla fall att jag blir enormt sugen (tror att jag blir det ialla fall) och bara måste få i mig det och sen kommer ångesten och tankarna, och i 99 av 100 fall var det inte ens så gott som jag trodde att det skulle vara. Då känns det bara dumt och bortkastat, kanske 389 kalorier rätt åt helvete.

Jag har erfarenhet av både grav övervikt och undervikt, flera år av ätstörningar, båda anorexia och bulimi, ibland ganska så ofta kan jag sakna känslan av vilja och styrka. Hur duktig jag verkligen var och att jag stod emot. Det var en mycket turbulent tid som alltid satt ett spår hos mig. Jag vill inte dit igen, men jag vill återfå kontrollen över min kropp. Vara min egen chef och inte falla för studens frestelser.

Varför skjuta upp någonting tills imorgon när du kan göra det idag? För mig personligen har det tagit sin tid att inse vad som är bäst för mig och hur jag fungerar, jag behövde komma till ett vägskäl innan jag orkade resa mig upp igen och ta mina nya tag.

Det handlar om mig och bara mig, jag tänker inte låta någon stå ivägen för min lycka! Vill jag äta en viss typ av mat så tänker jag göra det och när jag går och tränar så är det för att jag vill få en starkare kropp!

Livet är så mycket bättre när man väl trivs med sig själv, det tar ett tag att komma dit men det är inte omöjligt och det tänker jag bevisa. FÖR MIG SJÄLV.

Jag som stor och liten














Kommentarer
Postat av: Eleonore

Vännen då! Trots att du vet vad du ska äta är det lätt att trotsa det för att på sätt och vis straffa sg själv. Så tänkte jag länge. Jag ville inte äta för att straffa mig själv, jag var inte värd maten. Men samtidigt såg jag mig själv som enorm i spegeln fast jag var en liten sticka.

Hoppas du får må bra och tycka om dig själv snart! Du är ju värd all lycka och du är så fin som du är :)

massa kramar!

2010-12-16 @ 12:30:52
URL: http://fikamed.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0