Tidigt...

Är galet trött just nu! Att krypa tillbaka ner i sängen brevid pojken lockar fruktanvärt mycket kan jag lova. Får vila lite när jag kommer hem istället.
Ska snart iväg till skolan för att ha extra ekonomi lektion (tänk att man skulle födas till en sån total idiot på matte). Examen är så sjukt nära nu och jag vill verkligen INTE stupa på målsnöret, skulle kännas hemskt efter detta underbara år!
Aja, nu ska jag hinka i mig lite mera kaffe och hoppa i kläderna så jag inte fastnar framför datorn eller helt enkelt somnar om...

Kommentarer
Postat av: Martina

Klart att du kan få receptet. Ingredienser



100 g mörk kvalitetschoklad 70 %

2 dl vetemjöl

3 msk kakao av hög kvalitet

1 tsk bakpulver

1 nypa flingsalt

60 g smör

1.5 dl farinsocker

1 ekologiskt ägg

0.5 tsk vaniljsocker

0.5 tsk nystött kardemumma

0.25 dl mjölk



1 dl strösocker

0.5 dl florsocker



Gör så här



1. Hacka chokladen och smält den i ett vattenbad (i en skål över kokande vatten). Låt den svalna något.



2. Vispa smör och farinsocker. Vispa ner ägget. Tillsätt vaniljsocker, kardemumma och till sist den smälta chokladen under lätt vispning.



3. Rör ihop vetemjöl, kakao, bakpulver och flingsalt i en skål.



4. Rör i mjölblandningen och mjölken. Degen skall vara lätt kladdig.



5. Forma degen till en rulle, plasta och låt vila i kylen några timmar.



6. Sätt ugnen på 175 grader.



7. Forma 18 bollar av degen, platta till dem lätt. Rulla varje boll först i strösocker och sedan i rikligt med florsocker.



8. Placera kakorna på en plåt med bakplåtspapper och grädda mitt i ugnen cirka 14 minuter tills ytan krackelerar.



Hoppas kakorna smakar. Ha en bra dag i skolan. Kram

2010-12-08 @ 08:20:10
URL: http://martinasinspiration.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Vilket härligt recept du fick här ovan :D



Hej vännen!

Det är bara bra med mig. Fick klart med tapetsering och målning igår så nu ska här fixas och julpyntas :D Hur är det med dig? Tror inte alls du är trög på matte, jag tror bara inte att du får lära dig det på ditt sätt. Vet själv hur det var i skolan. Med vissa lärare var matte kul och man lärde säg lätt. Med andra lärare förstod man ingenting och ogillade det verkligen :) Tur att då fått extra lektioner iaf!

kramar till dig

2010-12-08 @ 09:31:08
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Emma

Tack snälla! Jättegoda var dem!

2010-12-08 @ 15:47:17
URL: http://emmawelin.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0