Äkta vänner växer inte på träd...

Den senaste veckan och helgen har jag VERKLIGEN fått upp ögonen för vilka som kan kallas vänner och vilka som helt enkelt kan "raderas". Vänskap handlar om att ge och ta, att skratta o gråta tillsammans och att finnas där för varandra...eller hur!
Tydligen tycker inte vissa att detta är viktigt, pojkvänner, andra nya vänner och en massa annat skit får hellre komma före en nära vänskaps relation.
Det tycker jag är SHADY!
Jag har insett att jag varken har ork eller lust att lägga ner tid på dessa människor! Jag har försökt rätt länge nu men till slut kommer man till en punkt då det får vara nog helt enkelt. Nu vet jag vilka mina riktigt nära och äkta vänner är och dessa kommer jag hålla kontakten med och umgås med precis som vanligt, ni andra lär märka ifall jag hör av mig eller inte!



"I thought you were my best friend
I thought we'd be together 'til the end
You're not the girl I once knew
Tell me where she is but she's not you

You used to be that shoulder
That shoulder I could lean on through it all
But now it's getting colder
There's no love between these walls

Jealousy, jealousy, jealousy
It's such an evil thing to watch someone have
Jealousy, jealousy, jealousy
Nobody wins when you're full of envy

I only wanted what was best for you
Everything I did, I did becaused I cared
So how did all the good between us turn so bad?
Maybe someday we'll get back what we had"




- No more BFF´s -


Kommentarer
Postat av: Eleonore

Hej vännen!

Så fint inlägg du skrev, du är värd så mycket bättre än folk som inte bryr sig! bra att välja bort dem och ägna all energi åt de som är där för en i svåra tider och betyder något!



Tack för ett underbart tips, har alltid undrar hur man får till de goda biskvierna, min favorit på konditori och fik!



Hoppas du får en toppendag nu vännen!

Massa kramar

2010-05-03 @ 08:56:49
URL: http://fikamed.blogg.se/
Postat av: Plutten

Vilket fint inlägg! Håller verkligen med dej...



Och trevlig blogg har du med:)

2010-05-05 @ 11:37:11
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0