Dag 1 - presentera mig själv...

Är en tjej på nyss fyllda 26 år. Är född och uppvuxen i Uppsala och det är även där jag bor nu. Är förlovad och sambo med en underbar pojke.

På gymnasiet gick jag barn och fritidsprogrammet, en otroligt slapp utbildning som saknade väldigt mycket. Men intresset för barn och människor finns kvar och det speglar nog mina tidigare arbetsplatser, allt från förskola, äldreomsorg, fritids och au pair.

Just nu går jag en KY-utbildning som heter försäljning inom detaljhandeln (examen i december 2010), en riktigt bra utbildning som jag trivs sjukt bra på. Drömmen är att sedan får ett bra och utmanande jobb inom just detaljhandeln för att om några år våga satsa och öppna eget.

Jag har alltid tyckt om att testa nya saker, jag blir väldigt lätt uttråkad och behöver därför något nytt att bita i för att trivas. Dock ger jag väldigt lätt (för lätt) upp när jag anser att någonting är för svårt. Men det är en dålig egenskap som jag ständigt försöker att arbeta med.

Att resa är en stor del av mitt liv och någonting jag ser fram emot att kunna göra mycket mera. Europa är den världsdel där jag spenderat mest tid, och även i nordafrika närmare bestämt Tunisien, där min pappa är ifrån. Den plats som ligger mig allra närmast hjärtat är LONDON. Där har jag bott och arbetat och besöker så ofta som jag bara kan, väldigt ofta saknar jag att vara där och kunde önska att jag faktiskt stannat kvar där än idag. Men man skall aldrig se tillbaka!

Även om det inte känns som om jag har en särskilt stor fritid så försöker jag spendera den på bästa möjliga sätt, jag umgås med min sambo, vänner och familj, lyssnar väldigt mycket på musik och ser en hel del på film och läser. Träning o hälsa hör även till ett intresse, försöker hålla igång så gott jag kan och tycker det är väldigt intressant med näringslära och matlagning/bakning.

Framtiden då? Just nu vill jag avsluta min utbildning och finna ett bra jobb att trivas med. Resa mycket o uppleva nya kulturer står också högt på agendan! Det finns alltid många drömmar och förhoppningsvis så kommer de att införlivas...

Det var lite basic fakta om mig, mer kommer ni att få veta under fortsättningen av utmaningen!





Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0