Dag 2 - min första kärlek...

Vad är egentligen den "första" kärleken? Var det han i ettan som man skickade små hemliga lappar till och senare frågade chans på genom en kompis? Eller var det den där pirrande känslan på gymansiet när man gjorde sig lite extra till och försökte vara på de ställan han befann sig på hela tiden? I såna fall har jag nog väldigt många första kärlekar.

Men den första kärleken jag verkligen blev ordentligt kär i kom sent. Jag var runt 19 när jag träffade denne pojke. Det var nere i Katrineholm när jag var på en intensivkurs för körkortet, han och en arbetskompis jobbade där nere under den perioden och bodde på samma vandrarhem som jag. Genast direkt fick vi bra kontakt och allting stämde, vi gick promenader på kvällarna, lagade mat ihop och satt och snackade långt inne på nätterna. Men det var inte förrän han åkt hem till Sthlm som jag insåg mina känslor. (Uppenbarligen han också).

Vi hade bytt nummer och mail och när jag kom hem några dagar senare hade jag fått ett väldigt gulligt mail, vi sågs redan dagen här i Uppsala efter och det var även då vi vart tllsammans.
Under tiden tillsammans hade vi det riktigt bra, jag åkts och hälsade på i Sthlm och vi hade riktigt fina stunder, dock gjorde avståndet och vissa omständigheter att det tog slut mellan oss.

Livet går vidare men fina minnen består.





Kommentarer
Postat av: Malin

Vilken rolig utmaning du har nu. Jättekul att läsa :D Kram

2010-11-15 @ 20:09:12
URL: http://mullen.blogg.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0