Läcker grönsakspaj...

Det är vad som står på menyn ikväll! Till det serverar jag en grönsallad, keso och dressing =) Det enda jag följt efter recept är pajdegen och stanningen, men när det kommer till grönsakerna så tog jag det som fanns hemma.

Här kommer receptet för er som vill testa!!

Pajdeg:
3 dl vetemjöl
100 g margarin
2 msk kallt vatten

Häll i mjölet i matberedaren, tärna i smöret och tillsätt vatten. Kör tills allting blandat sig ordentligt. Ta upp degen och slå in den i plastfolie, lägg den i kylen ca 1½ timme. Kavla ut pajdegen i en pajform och förgrädda i ca 10 minuter i 225 grader.

Fyllning:
2 röda lökar (jag stekte dem i lite smör så att de mjuknade)
3 dl broccoli (jag använde fryst så jag kokade dem först)
½ gul paprika
½ röd paprika
6 msk svarta urkärnade oliver
3 stora tomater
salt, svartpeppar, chilipulver

Äggstanning:
3 ägg
2 dl mjölk
2 dl riven ost

Knäck äggen i en bunke, häll i mjölen och osten och vispa det fluffigt.

Pajen:
Ha i löken i botten på pajskalet, lägg på broccolin och oliverna. Lägg ut paprika strimlorna och sedan tomaterna i ett fint mönster. Häll över äggstanningen och grädda i nedre delen av ugnen i 225 grader i ca 30-35 minuter.

Hoppas det ska smaka!!! ♥




Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0