Aldrig mera hiss...

Jag har ALLTID avsytt att åka hiss, paniken som infinner sig är obeskrivlig! Och nu har jag fått det bekräftat att det INTE går att lita på dem.
I går kväll låg jag och halvsov framför en film, ni vet när man är inne i nån form av dvala där man till hälften hör ljuden på tv:n, samtidigt som man håller på att försvinna in i sömn.
Då helt plötsligt hörs ett dån och sen kommer ett ljud av splitter, låter som om någon kastar en flaska mot dörren. Hoppar upp ur sängen halvt sömndrucken och undrar va faaaan är det som händer? Vet inte om jag ska våga öppna dörren eller inte, men gör det ialla fall. Där ute har alla andra också öppnat sina dörrar och gissa vad! Jo, hissen har stannat på min våning och någon av de som sitter får panik och slår sönder rutan så det ligger glassplitter precis överallt :S
Hissgubbarna och räddningstjänsten är tillkallad så jag kan lungt gå in igen...
Men herregud, vilken panik de stackars människorna måste känna. Jag skulle helt ärligt inte kunna svara för mina handlingar i en sån situation.
Så från och med nu kommer jag aldrig någonsin sätta min fot i en hiss, vardagsmotion here I come :D


Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0