Vissa borde f*n inte få bli läkare!...

Varför går man till en doktor? För att man mår dåligt/har ont och vill bli hjälpt! Varför blir man läkare? Svaret borde ju vara att man har ett genuint intresse för människor och att man på bästa förmåga vill försöka hjälpa dem...eller hur??
Tyvärr verkar det som att en hel del läkare där ute inte kan omfattas av den kategorin, dessa borde helt enligt mig fråntas deras legitimation, hårt kanske, men vill man inte hjälpa någon och inte bryr sig, då ska man inte heller arbeta där.
Idag var jag hos husläkaren för att jag har sådana problem med min huvudvärk, yrsel och stelhet. Hon lyssnade knappt vad jag sa, satt och stirrade i väggen och var allmänt otrevligt till att börja med. Sen började hon babbla om att man faktiskt får räkna med lite huvudvärk då och då, "lite" i mitt fall är en underdrift! Till råga på allt tänkte hon börja vara restriktiv med att skriva ut migrän medicin till mig, okej...
Jag har svår huvudvärk och nu ska jag knappt få någon medicin mot detta?? Jag äter knappt några piller alls, tar en huvudvärkstablett i nödfall och migrän medicin när jag inte står ut med smärtan, men det är INTE ofta! Jag äter inte piller för skojs skull!!!
Hon tyckte att jag skulle försöka börja se positivt på saker och ting istället och inte vara så negativ. Det är ju jävla lätt för henne att säga, gå ett par dagar i mina skor och vi får se vad du säger sen.

Jag är så trött, arg o less på alla dessa människor som SKALL finnas till och hjälpa! För varje gång detta händer minskar självkänslan och orken, man känner sig mindre värd. Fram tills nu har jag alltid varit den "snälla" patienten som tackat så mycket för hjälpen (vilken hjälp?) och gått där ifrån, men nu börjar jag känna att jag fått nog. Jag betalar pengar för att få träffa en doktor, jag går inte dit för att det är kul och då ska man fan bli tagen på allvar!

Det här blev ett långt, tråkigt och gnälligt inlägg, men ni får ursäkta om jag inte är på bästa humör just nu.

//L

Kommentarer

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0