Vegetariska couscousbiffar...

Testade att göra dessa biffar till middag ikväll och de vart faktiskt riktigt goda :)
Stort plus för att de gick så otroligt snabbt och att det var väldigt enkelt att tillaga dem.

Couscous är ett väldigt gott alternativ till potatis, pasta och ris, så har ni aldrig testat det tidigare så tycker jag att ni ska göra det nu!
Biffarna är ganska så mäktiga och mättande så jag nöjde mig med att äta en sallad och lite keso till.

2 portioner

1 dl couscous
1 dl vatten
1 bit purjolök
1/2 röd paprika 
3msk persilja
2ägg
salt och peppar
2 tsk olja


Gör så här;

Koka upp vatten och häll i couscousen, dra kastrullen åt sidan och låt svälla under lock i 5 minuter. Hacka purjolöken och paprikan. Häll couscousen i en bunke och blanda ner grönsakerna samt persiljan. Rör i äggen, ett i taget och smaksätt med salt o peppar. Forma till biffar och stek i olja, ca 1 minut på varje sida.



Kommentarer
Postat av: Eleonore

Det där lät som supergoda biffar, jag älskar verkligen couscous och vegetarisk mat :D Kan tänka mig att det blir jättegott med någon yoghurtsås till!

Hihi vilken tur att du har nutella kvar, den blev verkligen jättegod den kakan kan jag lova :D

Oj jag har aldrig gjort sån gelé förut. När jag praktiserade på konditori använde de en färdig gelé som de bara värmde upp. Vi hade kiwi på de tårtorna och det var inga problem för gelén att stelna :) Prova att googla fram något recept, kan tyvärr inte hjälpa dig :(

Kramar

2011-09-02 @ 11:42:14
URL: http://www.fika.med.nöjesgalaxen.se/

Vad har du på hjärtat?:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0